Andreas og Oliver er igang med at programmerer en leveleditor til vores alles projekter.
Til at starte med konstruerer koden en bane ud fra en liste (et array) i 2 dimensioner – et level består af 9 baner og ideen er så at man skal kunne rette i hver bane i hvert level og gemme det som en txt fil der derefter kan deles med ens venner.
Dette tilføjer en extra dimension til spillet.

Hvad har vi lavet allerede :

[unity src=”204″]

Vi har allerede lavet en bane-editor dvs vi kan nu rette i indholdet i en bane (set oppefra) og gemme det som en txt fil.
Denne txt fil bygger så en bane.

Andreas har bygget en masse modeller man kan bygge bane af og det ser ud til at virke fint.

Hvad mangler vi / ønsker.

Vores editor skal kunne håndtere 9 baner og gemme dem som et level dvs en txt fil .. evt på en server med brugerlogin men alternativt bare lokalt på skrivebordet f.eks.

Indholdet skal nemt kunne skiftes ud så det kan bruges i andre projekter.

når man bevæger sig mellem banerne skal man kunne genererer baner “on the fly” (realtime) og man skal kunne lave “portaler” mellem banerne i det enkelte level.

pt er en bane 10 x 10 enheder i 2D (set oppefra) og et level er 9 baner – hvis disse kobles sammen kan hvert level være ret avanceret.

Comments are closed

Latest posts

Categories

Latest Comments

Der er ingen kommentarer at vise.